Поради та рекомендації для батьків
Батьки відіграють важливу роль у процесі змішаного навчання своїх дітей. Але варто пам’ятати, що їхня роль полягає в тому, щоб організувати та забезпечити здобувачам освіти умови для навчання, але їм не варто перебирати на себе роль педагогів.
Для здобувачів освіти закладів професійної освіти є два найбільші виклики у процесі змішаного навчання, з якими батьки можуть допомогти і підтримати:
• самостійна організація свого освітнього процесу;
• використання освітніх платформ для навчання.
Для цього батькам потрібно знати, що таке змішане навчання та як організований освітній процес. Це допоможе їм зорієнтувати своїх дітей, зрозуміти процес навчання та адаптуватися до нього, а також (що дуже важливо) організувати відповідне освітнє середовище вдома. Саме такі питання розглядались на батьківських зборах: «Адаптація здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти до умов змішаного формату навчання в ліцеї: проблеми і завдання.»
У роботі даного напрямку, за допомогою практичного психолога, ми створити свої поради та рекомендації для батьків. Ми проаналізували декілька джерел і пропонуємо такий перелік того, з чим батьки можуть допомагати здобувачам освіти під час змішаного навчання:
• організувати робоче місце вдома: окреме місце або кімната для занять, а також пристрій, який здобувач/здобувачка освіти буде використовувати для навчання. Бажано, щоб це був спеціальний простір, де всі матеріали будуть в межах досяжності, якомога далі від будь-яких факторів, які можуть відволікати (наприклад, телевізора), та з хорошим інтернет-зв’язком. Якщо в родині один пристрій і його використовують декілька осіб, рекомендуємо такій родині створити графік роботи з пристроєм;
• ознайомити здобувачів освіти з правилами цифрової безпеки та поведінки в онлайн-середовищі;
• підтримувати постійний зв’язок з педагогами, щоб знати про перебіг освітнього процесу або будь-які зміни;
• допомагати здобувачам освіти самостійно навчатися. Ми розуміємо, що батьки не будуть штатними викладачами чи експертами з питань освіти та змісту викладання. Батьки мають підтримувати та заохочувати, а не вчити; • встановити рутинні процедури (режим дня). Важливо виробити хороші звички від початку. Допомогти дітям бути готовими до навчання у відповідний час, дотримуватися звичайного режиму сну, правил роботи з цифровими пристроями. Налаштувати їх на те, що до заняття онлайн вони мають готуватися так само, як і до занять в ліцеї. Скласти разом графік навчання та щоденний список домашніх завдань;
• разом щодня перевіряти план виконання навчальних завдань, а також запитувати про досягнення наприкінці дня. Наприклад, «Над якими завданнями ви працювали сьогодні?», «З чим потрібна допомога?»;
• заохочувати перерви та фізичні вправи. Зважаючи на те, що молоді люди змушені довго сидіти й дивитись на монітор, їм необхідні перерви та руханки;
• хвалити своїх дітей, коли вони досягли цілей, коли бачите, як вони зосереджуються на навчанні.