A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад
"Малинський професійний ліцей"

Критерії, правила і процедура оцінювання педагогічних працівників

Педагогічна діяльність педагогічних працівників

Критерії і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників застосовуються з метою організації їх безперервного розвитку та мотивування до системного вдосконалення професійних компетентностей.

Критерії оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників

Критерії розроблені для наступних категорій педагогічних працівників: викладачів, майстрів виробничого навчання, методистів, соціального педагога,  практичного психолога, вихователів, керівників гуртків.

Критерії для зазначених категорій працівників наведені в Положенні про рейтингову систему оцінювання діяльності педагогічних працівників ліцею (далі - ПРС), яке затверджене на зaciданні педагогічної ради колективу і є невід’ємною частиною ВС П(ПТ)О ліцею.

У ПРС регламентуються кількісні норми бального оцінювання відповідно до виконання основних показників кожною категорією педагогічних працівників; описано методику розрахунку індивідуального рейтингу педагогічного працівника та організаційні аспекти щодо процесу подання і обробки даних для розрахування рейтингів педагогічних працівників.

Процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних

працівників

Процедурами оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників визначені: призначення на посаду, атестація, підвищення кваліфікації.

Призначення на посаду педагогічного працівника здійснюється відповідно наказу закладу освіти.

Процедура атестації педагогічних працівників - це система заходів, спрямована на всебічне та комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Атестація здійснюється відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників і є обов'язковою.

Метою атестації є стимулювання  цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку  творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.

Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об'єктивність та системність оцінювання  його педагогічної діяльності.

Комплексну оцінку діяльності педагогічних працівників за міжатестаційний період  здійснює атестаційна  комісія I рівня (у випадку присвоєння кваліфікаційних категорій: «спеціаліст», «спеціаліст другої категорії» «спеціаліст першої категорії») та атестаційна комісія III рівня (у випадку присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічних  звань: «старший викладач», «викладач-методист», «вихователь-методист», «майстер виробничого навчання I категорії», «майстер  виробничого навчання II категорії»).

Атестаційна комісія вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування  уроків, позаурочних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень здобувачів П(ПТ)О з предмета, що виклада педагогічний працівник, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов'язків, його участі у роботі методичної комісії, фахових конкурсах та інших заходах, пов'язаних з організацією навчально-виховної  роботи, тощо.

Зазначена процедура може бути черговою або позачерговою. У переважній більшості педагогічні працівники проходять чергову атестацію, яка здійснюється не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством.

Позачергова атестація проводиться з метою підвищення кваліфікаційної категорії (тарифного розряду), педагогічного звання не раніш як через два роки після присвоєння попередньої.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді; викладачам, вихователям, соціальним педагогам, практичним психологам присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання; майстрам виробничого навчання, керівникам гуртків – встановлюються  тарифні розряди. Перелік кваліфікаційних  категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством.

Необхідною умовою чергової атестації є обов'язкове проходження не рідше одного разу на п'ять років підвищення кваліфікації педагогічних працівників на засадах вільного вибору форм навчання, програм і суб’єктів підвищення кваліфікації. Ця вимога не розповсюджується на педагогічних працівників, які працюють перші п'ять років після закінчення вищого закладу освіти.

Метою підвищення кваліфікації педагогічних працівників є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі П(ПТ)О та забезпечення якості П(ПТ)О.

Відповідно до Закону України «Про освіту» загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою за 150 годин, з яких певна кількість годин має бути обов’язково спрямована на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Для викладачів загальноосвітніх предметів передбачене щорічне підвищення кваліфікації (не менше 30 годин). Для викладачів і майстрів виробничого навчання, які проводять освітній процес з предметів загальнопрофесійної, професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки, не встановлено чіткої регламентації обсягу навчального часу за роками, але загальна кількість академічних годин за міжатестаційний період  має бути не менше 150.

За результатами успішного проходження відповідного навчання (курсів) суб’єктом підвищення кваліфікації надається свідоцтво або сертифікат про підвищення кваліфікації педагогічного працівника з вказівкою кількості відпрацьованих академічних годин, які є дійсними упродовж п’ятьох років.

Окрім підвищення кваліфікації законодавчо визначено процедуру сертифікації педагогічних працівників. На відміну від атестації і підвищення кваліфікації сертифікація відбувається на добровільних засадах, виключно за ініціативою педагогічного працівника.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень