A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад
"Малинський професійний ліцей"

Дистанційне навчання

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДИСТАНЦІЙНО

Звертаємо увагу на те, що можливо організувати два режими навчання:

1. Живе онлайн-спілкування, коли в призначений час педагог організовує відеоконференцію, спілкування в чаті зі здобувачами освіти.

2. Віддалене навчання, розтягнуте в часі, коли, використовуючи певні цифрові інструменти, педагог створює платформу для самостійного навчання здобувачів.

При організації віддаленого навчання бажано провести вступний інструктаж, в ході якого пояснити здобувачам освіти, як працювати віддалено, як використовувати ті чи інші освітні ресурси. Крім вступних інструкцій, можуть бути поточні інструкції перед початком вивчення тієї чи іншої теми або введення нового цифрового інструменту, нових освітніх ресурсів.

Рекомендуємо також проведення онлайн-уроків, групової роботи над проєктами, над спільним вирішенням поставлених навчальних завдань.

ЯК ЕФЕКТИВНО ПРОВЕСТИ ОНЛАЙН-УРОКИ ТА ПІДГОТУВАТИ ІНСТРУКЦІЇ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ

1. Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних уроків, інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші здобувачі можуть відійти від своїх комп'ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не тільки режим демонстрації екрану, який ви використовуєте.

2. Обов'язково зверніть увагу на налаштування веб-камери. Підніміть її на рівень очей або трохи вище. Здобувачі освіти повинні бачити ваші очі, а не голову, втупившись в клавіатуру. Саме тоді створюється ефект присутності.

3. Не забувайте, що ваші живі уроки з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших здобувачів, інші – на отримання зворотного зв'язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від здобувачів ви повинні чекати не розмитих і коротких за часом.

4. Заохочуйте здобувачів освіти ставити запитання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу , під час якої здобувачі могли б записати своє запитання в чаті або в невеликому відео зверненні.

5. Обов'язково передбачте можливі технічні труднощі у ваших відеосеансах. Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших здобувачів освіти. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференції, якщо у вас все в порядку. Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування. Наприклад, використовуйте два комп'ютера або попрацюйте з кимось зі своїх колег, щоб перевірити перспективу здобувачів, як вони побачать те, що ви їм пропонуєте. Перевірте також умови роботи в режимі комп'ютер-планшет, комп'ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашою групою. Коли ви протестуєте себе в ролі здобувача, ви можете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути  і що необхідно для оперативного усунення неполадок.

6. Якщо у вас немає стійкого і швидкого підключення до інтернету, з'ясуйте, в який час швидкість інтернет-з'єднання найбільш висока. Призначайте відеоконференцію на цей час, якщо, звичайно, воно влаштує і вас, і ваших здобувачів освіти.

ЯК ПОДАТИ ЗАПИСАНІ ВІДЕОУРОКИ ТА ІНСТРУКЦІЇ

1. Прагніть до створення коротких і дидактично продуманих відеороликів. Два п'ятихвилинних відео будуть переглянуті здобувачами освіти з набагато більшою ймовірністю і корисністю, ніж одне десятихвилинне.

2. Використовуйте режим демонстрації екрану. Простий спосіб створити відеоурок – це записати показ ваших слайдів. Але не забувайте, що це досить швидкий спосіб втомити ваших здобувачів, якщо ви не тримаєте екран активним. Слайди повинні бути рухомими. Додайте більше переходів і анімацій, використовуйте курсор миші або режим малювання, щоб виділити, підкреслити щось важливе на слайді.

ІНСТРУМЕНТИ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ ОНЛАЙН-УРОКІВ ТА ІНСТРУКТАЖІВ

1. У відповідь на поширення нових епідемічних загроз, кампанія Google розширила можливості безкоштовного використання Hangouts Meet for Google Suite for Education. Тепер ви можете залучити до 250 чоловік для участі у відеоконференції. Ви також можете записати свій відеоурок, зберегти його на Google Диску, а потім поділитися ним через Google Клас (Classroom).

Переваги Google Класу:

• Легке налаштування. Викладачі можуть додавати добувачів до курсу самостійно або надсилати їм код для приєднання. Створення курсу займає всього кілька хвилин. Створення Клас Google Classroom – інструкція, відео.

• Економія часу. Створювати, перевіряти й оцінювати завдання в електронній службі швидше та зручніше, ніж на папері.

• Зручна організація. Завдання доступні у відповідному розділі, а матеріали курсу (документи, фото, відео тощо) автоматично додаються в папки на Google Диску.

• Швидка комунікація. Викладачі можуть робити оголошення й миттєво створювати обговорення, а здобувачі освіти – ділитися один з одним ресурсами та відповідати на запитання в стрічці курсу.

• Доступність і безпека. Як і всі сервіси пакета Google Suite for Education, Клас не містить реклами, не використовує вміст і дані здобувачів для рекламних цілей та надається безкоштовно.

Дозволи:

 доступ до камери: потрібен, щоб у Класі можна було публікувати фото й відео, зроблені за допомогою камери;

 доступ до пам’яті: потрібен, щоб до дописів у Класі можна було долучати фотографії, відео та локальні файли. Також він потрібнен для офлайн-доступу;

 доступ до облікових записів: потрібен, щоб можна було вибирати, який обліковий запис використовувати в Класі.

2. Компанія Microsoft також відреагувала на поширення коронавіруса ,збільшивши доступність Microsoft Teams.

3. Якщо Google Hangouts Meet або Microsoft Teams недоступні для вас, ви можете розглянути можливість використання Zoom. Цей популярний серед вчителів додаток пропонує новий безкоштовний план, в якому ви можете вести пряму трансляцію для 100 чоловік одночасно. Zoom буде записувати вашу відеоконференцію, і ви можете зберегти її на своєму комп'ютері, щоб розіслати тим здобувачам освіти, які з якихось причин пропустили онлайн-урок.

4. Використовуйте для проведення онлайн-уроків онлайн-дошки. Серед великої кількості подібних інструментів найбільшу увагу привертає популярний серед вчителів Padlet , який в останні роки значно розширив свій функціонал.

ОРГАНІЗАЦІЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМИ ДЛЯ НАВЧАННЯ

Безумовно, режиму онлайн-уроків вкрай недостатньо для віддаленого навчання. В силу різних здібностей і особистих психологічних якостей, ми не забезпечимо результативність такої форми навчання.

Здобувач освіти повинен мати можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами, підготовленими, викладеними або рекомендованими вчителем.

ОРГАНІЗАЦІЯ ВІРТУАЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА

Платформами для онлайн-навчання в такому випадку можуть служити:

• спеціальні віртуальні навчальні середовища ( Moodle і його аналоги)

• освітні онлайн-платформи Prometheus,EdEra,Coursera, ВУМ.

• викладацькі сайти.

З метою контролю знань здобувачів освіти запроваджено тести для самоперевірки, проведення заліків та підготовки до ДКА.  На веб-сайті в розділі «Дистанційне навчання» висвітлено розклад занять, майстер – класи, відео уроки.

   З метою самоосвіти та вдосконалення педагогічної майстерності створено кейс самоосвітньої діяльності педагога.

   Поряд з цим викладачам, майстрам виробничого навчання ліцею запроваджено рекомендації щодо оновлення електронного ресурсу різнорівневими завданнями для контролю знань здобувачів освіти, створення завдань з використання сервісу Google Форми, «На урок» у навчальному процесі.

 До уваги здобувачів освіти!

    Щоб мати можливість переглядати та виконувати завдання, перейдіть до платформи Class за посиланням, та натисніть "+" (приєднатися до класу).  Далі одноразово введіть код на вхід до своєї групи, отримати який можна у свого класного керівника.


Методичні рекомендації

щодо організації дистанційного і змішаних форматів навчання

у ДНЗ «Малинський ПЛ»

щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій

 дистанційного навчання,  критеріїв, засобів і систем контролю якості навчання,

змістовного дидактичного та методичного наповнення веб-ресурсів

(дистанційних курсів) навчального плану/навчальної програми

Нормативно – правова база

  • ст.9 Закону України «Про освіту» п.4 «Дистанційна форма здобуття освіти – це індивідуальний процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередковані взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого – педагогічних та інформаційно – комунікаційних технологій»;
  • Лист МОН №1/9- 445 від 17.08.2020 року «Щодо організації освітнього процесу в  ЗПО у 2020 – 2021 навчальному році»)
  • Положення про дистанційну форму здобуття загальної середньої освіти (наказ МОН №1115 від 08.09.20р.) набуло чинності з 16 жовтня 2020року
  •  Лист МОН №1/9- 609  від 02.11.2020 року «Щодо організації дистанційного навчання»
  • Лист Міністерства освіти і науки України від 13.11.2020р. №1/9 -629 «Щодо організації освітнього процесу  у3 закладах професійно (професійно – технічної) освіти ) з 16 листопада 2020року.

Комбінація різноманітних форм і систем навчання

  1. Традиційна навчальна діяльність в кабінетах під керівництвом досвідченого викладача (семінари, лекції, інструктаж, окремі питання практики, конференції, наставництво)
  2. Інтерактивне самостійне навчання – навчання в мережі, яек здійснюється за допомогою інструментального середовища ( віртуальні класи та лабораторії, відеозвязок , індивідуальне консультування за допомогою електронної пошти, дискусійні форуми, чати, блоги).
  3. Навчання з підтримкою різних засобів – розроблених нових навчальних матеріалів (Web- сайти, Web - лекції, Web - книги, відеоматеріали та інше)

Орієнтовна модель дистанційного уроку для педагогів

  • Загальний блок (тема уроку, план уроку, мотивація).
  • Інструктивний блок (інструкції  і методичні рекомендації щодо завдань).
  • Інформаційний блок (система інформаційного наповнення; робота з електронним підручником, словником, конспект у зошит, перегляд відео, презентацій).
  • Блок вправ для самостійної роботи ( заповнити таблицю, схему, розв’язати задачу, кросворд, скласти діалог, твір, вирішити проблемну ситуацію тощо).
  • Контрольний блок  (система тестування і контролю).
  • Комунікативний і консультативний блок (система інтерактивної взаємодії учасників дистанційного уроку з викладачем).

Вимоги до роботи в асинхронному (взаємодія із затримкою у часі) режимі:

  • мова викладача будь – яких матеріалів та відео – українська (окрім уроків іноземної мови);
  • усі конспекти уроків мають бути в електронному вигляді, повна заборона на виклад сфотографованого написаного від руки тексту;
  • обсяг конспекту, посильний для опрацювання здобувачами освіти                   (2-3 ст);
  • використання запозиченого контенту – не більше 60%;
  • використання авторського контенту (відеозапис викладу нового матеріалу, відеозапис озвучення власної презентації, авторські презентації, тести, тощо)  не менше 40%;
  • переведення 100% авторських   тестів в онлайн – формат засобами онлайн  систем перевірки знань (Cooqle Forms);
  • контроль  та об’єм змісту домашніх завдань;
  • використання групової, парної роботи онлайн, технології «перевернутий клас», розробку різних типів проєктів;
  • мінімізувати конспектування та заучування текстів із підручника;
  • домовтесь зі здобувачами освіти про правила та дедлайни і дотримуйтесь їх (здобувачі освіти мають розуміти, що є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання).

Забезпечення системи внутрішнього контролю

 за дистанційним навчанням:

  • аналіз викладеного контенту адміністрацією закладу;
  • аналіз успішності здобувачів освіти та якості заповнення журналів (заповнювати відповідно до розкладу щодня);
  • періодичне опитування здобувачів освіти та батьків (Cooqle Forms) щодо якості контенту, наявності оцінювання від педагогів.

АЛГОРИТМ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Для індивідуальних консультацій з керівниками груп створені групи у Viber. Для спілкування адміністрації ліцею з педагогічним колективом використовується  e-mail, Viber, Teleqam, Messenqer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата: від до Скинути

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень