A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад
"Малинський професійний ліцей"

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

Дата: 06.04.2020 13:49
Кількість переглядів: 1526

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ УЧАСНИКІВ ДОРОЖНЬОГО РУХУ

 

Учасники дорожнього руху

З появою автомобілів, виникло питання, як забезпечити безпеку їх руху та безпеку їх руху та безпеку пішоходів.

Для цього були створені правила дорожнього руху, які обов’язкові для виконання всіма учасниками дорожнього руху. Вони встановлюють єдиний порядок руху на всій території України. Виконання цих правил – запорука у збережені свого життя на дорозі.

Хто ж бере участь у дорожньому русі? Учасник дорожнього руху – особа, яка бере безпосередню участь у процесі руху на дорозі як пішохід, водій, пасажир, погонич тварин.

Пішохід – особа, яка бере участь у дорожньому русі поза транспортними засобами і не виконує на дорозі будь – яку роботу. До пішоходів прирівнюються також особи, які рухаються в інвалідних колясках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу чи інвалідну коляску.

Всяка вулиця складається з проїзної частини, узбіччя та тротуару.

Проїзна частина – це елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів.

Край проїзної частини – умовна чи позначена дорожньою розміткою лінія на проїзній частині в місці її прилягання до узбіччя, тротуару, газону, розділювальної смуги, смуги для руху трамваїв тощо.

Тротуар – елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном.

Тротуар завжди прокладають трохи вище, ніж проїзну частину. Чому? Щоб у дощову погоду з них швидше стікала вода до колодязів каналізації. А ще для того, щоб жодна машина випадково не заїхала правими колесами на тротуар і не збила перехожого.

Пішохідна доріжка – це доріжка з покриттям, яка призначена для руху пішоходів.

Пішоходи повинні рухатися по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правої сторони.

Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися по них неможливо, пішоходи  можуть рухатися по велосипедній доріжці, тримаючись правої сторони і не утруднюючи рух на велосипедах і мопедах, або в один ряд по узбіччю, а в разі його відсутності – по краю проїзної частини дороги на зустріч руху транспортних засобів, щоб добре бачити автомобіль, що наближається. При цьому треба бути обережним і не заважати іншим учасникам дорожнього руху.

Пішоходи, які переносять громіздкі предмети, або особи, які пересуваються в інвалідних візках без двигуна, ведуть велосипед, мопед, чи мотоцикл, везуть санки, візок тощо, якщо їх рух по тротуарах, пішохідних чи велосипедних доріжках або узбіччя створює перешкоди для інших учасників руху, можуть рухатися по краю проїзної частини в один ряд.

За межами населених пунктів пішоходи, що пересуваються по узбіччю чи краю проїзної частини повинні йти на зустріч руху транспортних засобів.

У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості повинні вжити заходів для того, щоб чітко виділити себе на проїзній частині чи узбіччі.

Пішоходи повинні переходити проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі підземних і надземних, а у разі їх відсутності – на перехрестях по лінії тротуарів або узбіч.

Якщо в зоні видимості немає переходу або перехрестя, а дорога має не більше трьох смуг руху для обох його напрямків, дозволяється переходити її під прямим кутом до краю проїзної частини у місцях, де дорогу добре видно в обидва боки, і дише після того, як пішохід оцінить відстань до транспортного засобу, що наближається, його швидкість та впевненість у відсутності небезпеки.

У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами регулювальника або світлофора.

Пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні перебувати на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, і можуть продовжити перехід лише тоді, коли переконуються в безпеці подальшого руху.

Особливо уважними потрібно бути проходячи повз провулок чи ворота, звідки в будь – який момент може виїхати транспорт.

Переходячи вулицю, подивись ліворуч, а дійшовши до середини проїжджої частини, - подивись праворуч.

Якщо вулиця з одностороннім рухом, дивись або ліворуч або праворуч, бо транспорт їде в одному напрямку.

Перед виходом на проїзну частину з – за транспортних засобів, що стоять, та

будь – яких перешкод пішоходи повинні впевнитися у відсутності транспортних засобів, що наближаються.

Чекати транспортний засіб пішоходи повинні на тротуарах, посадочних майданчиках, а де вони відсутні, - на узбіччі, не створюючи перешкод для дорожнього руху.

На трамвайних зупинках, не обладнаних посадочними майданчиками, пішоходам дозволяється виходити на проїзну частину тільки після зупинки трамвая.

Після висадки з трамвая необхідно залишити проїзну частину не затримуючись

У разі наближення транспортного засобу з увімкненим проблисковим маячком і спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утриматися від переходу проїзної частини або негайно залишити її.

Пішоходам забороняється:

  • Виходити на проїзну частину, не впевнившись у відсутності небезпеки для себе та інших учасників руху;
  • Допускати самостійний, без догляду дорослих, вихід дітей  дошкільного віку на проїзну частину;
  • Переходити проїзну частину поза пішохідними переходом, якщо є розділювальна смуга або дорога має чотири і більше смуг для руху в обох напрямках, а також у місцях, де встановлено огородження;
  • Затримуватися і зупинятися на проїзній частин, якщо це не пов’язано із забезпеченням безпеки дорожнього руху;
  • Рухатися по дорозі, за винятком пішохідних доріжок, місць стоянки і відпочинку.

Водій – особа, яка бере участь у дорожньому русі при керуванні механічними транспортними засобами.

Для забезпечення безпеки дорожнього руху водій зобов’язаний:

  • Перед виїздом перевірити і забезпечити технічно справний стан і комплектність транспортного засобу, правильність розташування та кріплення вантажу;
  • Стежити за технічним станом транспортного засобу в дорозі;
  • На автомобілях, обладнаних засобами пасивної безпеки (підголівниками, ременями безпеки тощо), користування ними і не перевозити пасажирів, не пристебнутих ременями безпеки. Дозволяється не пристібатися особі, яка навчає керування, якщо за кермом учень, а в населених пунктах, крім того, водіям – інвалідам, водіям і пасажирам транспортних засобів оперативних і спеціальних служб і таксі;
  •  Під час руху на мотоциклі в застебнутому мотошоломі  і не перевозити пасажирів без застебнутих мотошоломів.

Водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб пропустити пішоходів, для яких може бути створена перешкода чи небезпека.

На регульованих пішохідних переходах і перехрестях при сигналі світлофора чи регулювальника, що дозволяє рух транспортним засобам, водій повинен пропустити пішоходів, які закінчують перехід проїзної частини відповідного напрямку руху.

Проїжджаючи повз пішоходів, які не встигли закінчити перехід проїзної частини і вимушено перебувають на острівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, водії повинні вибирати безпечний інтервал.

Якщо перед пішохідним переходом зупинився транспортний засіб, водії інших транспортних засобів можуть продовжувати рух лише переконавшись, що перед транспортним засобом, який зупинився, немає пішоходів.

Водій транспортного засобу повинен зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам, які йдуть з боку відчинених дверей до (або) від трамвая, що стоїть на зупинці, якщо посадка чи висадка проводиться з проїзної частини чи посадочного майданчика, розміщеного на ній.

Продовжувати рух дозволяється лише тоді, коли пішоходи залишають проїзну частину і в трамваї зачиняються двері.

Водієві забороняється:

  • Керувати транспортним засобом у стані алкогольного сп’яніння або перебуваючи під впливом наркотичних чи токсичних речовин;
  • Керувати транспортним засобом у хворобливому стані, у стані стомлення, а також перебуваючи під впливом лікарських препаратів, що знижують швидкість реакції і уваги.

 

Регулювання дорожнього руху

Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками.

Регулювальник – працівник міліції, військової автоінспекції, дорожньо – експлуатаційної служби, черговий на залізничному переїзді, поромній переправі, дружинник, позаштатний співробітник міліції, які мають відповідне посвідчення та екіпіровку (формений одяг або розпізнавальний знак, нарукавна пов’язка, жезл, диск з червоним сигналом або світлорозсіювачем, червоний ліхтар або прапорець) і регулюють дорожній рух.

Щоб його добре бачили як водії, так і пішоходи він вдягнутий у спеціальний одяг, пояс і жезл, що покриті спеціальною світловідбивною фарбою.

Сигнали регулювальника. Сигналами регулювальника є положення його тулуба, а також жести руками, в тому числі з жезлом або диском з червоним світлорозсіювачем, які мають такі значення:

  • Руки витягнуті вздовж тулуба, опущені або прав рука зігнута перед грудьми: з лівого і правого боків – дозволено рух трамвая прямо, нерейковим транспортним засобам – прямо і праворуч, пішоходам дозволено переходити проїзну частину; з боку грудей і спини – рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено;
  • Права рука витягнута вперед: з лівого боку – дозволено рух трамвая ліворуч, нерейковим транспортним засобам – у всіх напрямках; з боку грудей – усім транспортним засобам дозволено рух лише праворуч; з правого боку та спини – рух усіх транспортних засобів заборонено; пішоходам дозволено переходити проїзну частину з спиною регулювальника;
  • Рука піднята вгору: рух усіх транспортних засобів і пішоходів заборонено в усіх напрямках;
  • Рука вказує на транспортний засіб: водій повинен зупинити транспортний засіб в місці, на яке вкаже регулювальник, із дотриманням правил зупинки.

Примітка! Регулювальник може подавати й інші сигнали, зрозумілі водіям і пішоходам. Сигнал, поданий свистком, служить для привертання уваги учасників руху. Вимога про зупинку транспортного засобу може бути подана також з допомогою гучномовного пристрою.

Запам’ятайте:

  • Якщо регулювальник стоїть до пішоходів обличчям або спиною – вони не мають права йти – це для них червоне світло;
  • Якщо регулювальник підняв вгору руку з жезлом – пішоходи мають приготуватися до руху або зупинки – це для них жовте світло;
  • Якщо регулювальник стоїть до пішоходів лівим чи правим боком – вони можуть йти – це для червоне світло.

Світлофори призначенні для регулювання руху транспортних засобів і пішоходів, мають світлові сигнали зеленого, жовтого, червоного і біло – місячного кольорів, які розташовані вертикально чи горизонтально. Сигнали світлофора можуть бути нанесені суцільною чи контурною стрілкою (стрілками), із силуетом пішоходів,

 X – подібні.

У світлофорах з вертикальним розташуванням сигналів сигнал червоного

кольору – зверху, зеленого – знизу, а з горизонтальним: червоного – ліворуч, зеленого – праворуч.

Світлофори з вертикальним розташуванням сигналів можуть мати одну або дві додаткові секції з сигналами у вигляді зеленої стрілки (стрілок), що розташовуються на рівні сигналу зеленого кольору.

Сигнали світлофора мають такі значення:

  • Зелений – дозволяє рух;
  • Зелений миготливий – дозволяє рух, але інформує про те, що незабаром буде ввімкнено сигнал, який забороняє рух;
  • Жовтий – увага;
  • Червоний – заборона руху.

Для регулювання руху на залізничних переїздах використовуються світлофори з двома червоними сигналами або одним біло – місячним і двома червоними, які мають такі значення:

  • Миготливі червоні сигнали забороняють рух транспортних засобів через переїзд;
  • Миготливий біло – місячний сигнал показує, що сигналізація справна і не забороняє руху транспортних засобів;
  • Біло – місячний і червоні сигнали вимкнені – сигналізація не працює або несправна. Дозволяється рух транспортних засобів лише після того, як водій впевниться у відсутності поїзда (локомотива, дрезини).

На залізничних переїздах одночасно із заборонним сигналом світлофора може бути ввімкнено звуковий сигнал, який додатково інформує учасників дорожнього руху про заборону руху через переїзд.

Якщо сигнал світлофора має вигляд силуету пішохода, то його дія поширюється лише на пішоходів, при цьому зелений сигнал дозволяє рух, червоний – забороняє.

Забороняється переходити вулицю на червоне світло світлофора, навіть якщо на дорозі немає машин.

Дорожні знаки, які допомагають керувати дорожнім рухом, бувають різні. Одні попереджують водія або пішохода про небезпеку, інші – забороняють рух. Знаки відрізняються один від одного формою, кольором та місцем встановлення.

Всі знаки згруповані у такі групи:

  • Попереджувальні;
  • Забороняючі;
  • Пріоритетні;
  • Інформаційно – вказівні;
  • Сервісні;
  • Наказові знаки.

Попереджувальні знаки служать для інформації водіїв та пішоходів про наближення до небезпечної ділянки дороги та про характер небезпеки. Вони мають форму трикутника з червоним кантом.

Заборонні знаки показують обов’язкові напрямки руху, наказують учасникам руху рухатись там, де буде найбезпечніше для них. Вони мають форму кола голубого кольору.

Інформаційно – вказівні знаки відміняють або вводять певний режим руху, а також інформують учасників руху про інше. В основному вони мають форму квадрата з голубим фоном.

Знаки пріоритету встановлюють черговість переходу та проїзду перехрестя, вузьких ділянок доріг. Вони мають різну форму та фон.

Сервісні знаки інформують учасників руху про розміщення об’єктів обслуговування. Вони мають форму прямокутника з синім фоном.

Коли ви вивчите ці групи знаків, легше буде орієнтуватися в мові доріг, і ви будете робити менше помилок. А чим менше помилок, тим більша гарантія що ви не потрапите у небезпечну ситуацію.

Для того, щоб зменшити можливість дорожньо – транспортних пригод, на вулицю та дороги нанесено дорожню розмітку.

Дорожня розмітка поділяється на горизонтальну і вертикальну і використовується окремо або разом з дорожніми знаками, вимоги яких вона підкреслює або уточнює. Горизонтальна дорожня розмітка встановлює певний режим і порядок руху. Вона наноситься на проїзній частині або по верху бордюру у вигляді ліній, стріл, написів, символів тощо фарбою чи іншими матеріалами відповідного кольору.

Вертикальна розмітка у вигляді смуг білого і чорного кольору на дорожніх спорудах та елементах обладнання доріг призначена для зорового орієнтування.

На перехрестях нанесена розмітка «зебра», по якій пішоходи можуть перейти вулицю. Якщо вулиця широка, то для безпеки пішоходів посеред вулиці роблять «острівець безпеки», на якому можна перечекати інтенсивний рух автомобілів і продовжувати переходити вулицю.

Дорожнє обладнання застосовується як допоміжний засіб забезпечення регулювання дорожнього руху на небезпечних ділянках доріг, де інших засобів недостатньо. До нього належать:

  • Огородження і світлове сигнальне обладнання в місцях будівництва, реконструкції та ремонту доріг;
  • Попереджувальні світлові круглі тумби, що встановлюються на розділювальних смугах або «острівцях безпеки»;
  • Направляючі стовпчики, що призначені для забезпечення видимості зовнішнього краю узбіч і небезпечних перешкод в умовах недостатньої видимості. Вони позначаються вертикальною розміткою і додатково можуть бути обладнані світлорозсіювачами: праворуч – червоного кольору, ліворуч – білого;
  • Опуклі дзеркала для розширення оглядовості водіям транспортних засобів, які проїжджають перехрестя чи інше небезпечне місце з недостатньою оглядовістю;
  • Дорожні огородження на мостах, шляхопроводах, естакадах, насипах та інших небезпечних ділянках доріг;
  • Пішохідні огородження в небезпечних для переходу проїзної частини місцях.

 

                            Правила переходу вулиць

Вулиці, по яких рухається транспорт та пішоходи – перетинаються. Місця перетину вулиць називаються перехрестям.

Якщо рухом на перехресті керує світлофор чи регулювальник, то воно називається регульованим.

Переходити вулицю на такому перехресті можна лише пішохідним переходом на зелений сигнал світлофора або дозволяючий сигнал регулювальника.

У разі відсутності регулювальника та світлофора, чи при вимкнені світлофора перехрестя вважається нерегульованим.

На ньому потрібно бути особливо уважним. Переходити його потрібно тільки в місцях, де є дорожній знак «Пішохідний перехід» чи дорожня розмітка «зебра». Якщо на перехресті немає цієї розмітки, то пішоходу потрібно пропустити транспорт, що рухається по вулиці.

На переходах через широкі вулиці, посередині може бути «острівець безпеки». Якщо ви не встигли перейти вулицю, на ньому можна зупинитись і пропустити потік транспорту.

Якщо на перехресті є підземний перехід, то вулицю потрібно переходити по ньому.

Проїзна частина вулиці призначена для руху автомобілів, і на пішохода там чатує небезпека. Для того, щоб не потрапити в небезпечну ситуацію, треба дотримуватись таких правил:

  • Перед переходом дороги завжди потрібно зупинитись і роздивитись навколо. 
  • Переходити проїзну частину вулиці треба по пішохідних переходах, в тому числі і підземних, які позначені дорожніми знаками.
  • При переході вулиці потрібно керуватися сигналами світлофора чи регулювальника.
  • Якщо наближається машина з увімкненим проблисковим маячком або спеціальним звуковим сигналом пішоходи повинні утриматись від переходу проїзної частини.
  • Пішоходи, які не встигли закінчити перехід, повинні перебувати на «острівці безпеки» або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків. Продовжувати перехід можна, тільки переконавшись у безпеці подальшого руху.

 

Причини дорожньо – транспортного травматизму

Хоч на вулиці рух регулюється, але інколи трапляються дорожньо – транспортні аварії, в результаті котрих люди отримують травми. Причинами вуличного травматизму в основному є порушення правил дорожнього руху пішоходами:

  • Перехід вулиці в недозволеному місці (мета руху – до автобуса, тролейбуса, що стоїть на протилежному боці вулиці, до якого намагається встигнути пішохід, рідний дім, школа, магазин, кіоск, знайомі товариші);
  • Ходіння пор проїзній частині вулиці, дороги;
  • Перехід дороги на близькій відстані від автомобіля, що рухається по проїзній частині (помітивши автомобіль здалеку, пішохід більше не дивиться в той бік, хоч це необхідно зробити через короткий час повторно – перша оцінка буває неточною і пішохід не може визначити час подолання автомобілем цієї відстані  і починає переходить вулицю не маючи для цього резерву часу);
  • Неправильна поведінка при виході із трамвая, автобуса, тролейбуса;
  • Неправильний обхід транспорту;

та водіями:

  • Помилкова поведінка;
  • Помилка при прийняті рішення.

Наприклад, ви поспішаєте до магазину, але прямо перед вами раптом з’являється перепона – малюк на триколісному велосипеді. Раптом зупинитись ви не змогли – і ви обидва лежите на тротуарі і потираєте забиті коліна та подряпини.

Така ситуація може повторитися і при переході вулиці. Миттєво автомобіль зупинити неможливо. Навіть, коли водій натисне на гальма, вони спрацювали і колеса не обертаються, - автомобіль за інерцією продовжує рух. Чим більшу швидкість набирає автомобіль, чим більшу масу він має, тим довший і повільніший буде його гальмівний шлях. А якщо дорога до того ще й мокра, то шлях гальмування буде значно більший.

Тому переходити дорогу перед автомобілями, що рухаються, потрібно дуже обережно. Треба уважно подивитися на дорогу, і якщо автомобіль близько до вас, то краще його пропустити і тільки потім переходити дорогу.

Забороняється:

  • Перебігати вулицю напереріз автомобілям;
  • Вибігати на дорогу з – за будинків, машин, що стоять тощо.

У разі причетності до дорожньо – транспортної пригоди водій зобов’язаний:

    • Негайно зупинити транспортний засіб і залишатися на місці пригоди;
    • Увімкнути аварійну сигналізацію і встановити знак аварійної зупинки;
    • Не переміщати транспортний засіб і предмети, що мають відношення до пригоди;
    • Вжити можливих заходів для подання пере6шої медичної допомоги потерпілим, викликати карету швидкої допомоги, а якщо це неможливо, звернутися за допомогою до присутніх і відправити потерпілих до лікувального закладу;
    • Відвезти потерпілого до найближчого лікувального закладу своїм транспортним засобом.

 

                Правила безпеки для велосипедистів

Усі колись мріями про велосипед, а хто його має – звичайно любить кататися. Спочатку всі катаються на триколісному, а потім – на двоколісному. Велосипед – це найкращий засіб пересування. В той же час він зовсім беззахисний перед іншими засобами пересування. Якщо машина, зіткнувшись з велосипедом, залишиться непошкодженою, то велосипеду вже дістанеться. Та й велосипедист отримає травму, якби не ще гірше. Про це треба завжди пам’ятати!

Перед тим, як сісти на велосипед, потрібно уважно його вивчити, приладнати його до себе. Він повинен відповідати твоєму зросту, щоб забезпечити більшу стійкість під час руху. 

  Але велосипед є транспортним засобом руху, і на нього теж розповсюджуються правила дорожнього руху. Тому перед тим, як сісти на велосипед, вивчіть дорожні знаки, які регулюють рух велосипедистів, та вивчить правила дорожнього руху.

Давайте розглянемо основні правила, які потрібно пам’ятати, коли ви їдете на велосипеді:

  • При виїзді з дому, перевірте кермо (чи легко воно повертається) та шини, чи працюють ручні та ніжні гальма і дзвінок.
  • Заборонено кататися на проїзній частині вулиці, по тротуарах, а також у місцях, де можна випадково виїхати на дорогу. Кататися потрібно у спеціально відведених місцях (спортивний майданчик, стадіон тощо).
  • Не можна кататися пол. Тротуарах та доріжках садів, бульварів та парків, щоб не зачепити пішохода або граючого малюка.
  • Дітям, віком до 14 років, категорично забороняється їздити на велосипеді по дорозі.

Рух через залізничні переїзди

  Найчастіше дорожньо – транспортні аварії трапляються при переїзді через залізничні колії. Тому водії транспортних засобів можуть перетинати залізничні колії лише на залізничних переїздах.

Під’їжджаючи до переїзду, а також починаючи рух після зупинки перед ним, водій зобов’язаний переконатися в тому, що не наближається поїзд (локомотив, дрезина), і керуватися положенням шлагбаума, світловою та звуковою сигналізацією, дорожніми знаками і дорожньою розміткою, а також вказівками і сигналами чергового по переїзду.

Для пропуску потяга, що наближається, в інших випадках, коли рух через залізничний переїзд заборонено, водій повинен зупинитися перед стоп – лінією, дорожнім знаком «Залізничний переїзд», світлофором чи шлагбаумом так, щоб бачити сигнали, а якщо їх немає – не ближче 10 м до найближчої рейки.

Рух через переїзд забороняється якщо:

       а) черговий по переїзду подає сигнал заборони руху – стоїть до водія грудьми або   

          спиною з піднятим над головою жезлом (червоним ліхтарем чи прапорцем) або

          з витягнутими в сторони руками;

       б) шлагбаум опущений або почав опускатися;

в) увімкнено заборонний сигнал світлофора незалежно від положення

   шлагбаума, а також тоді, коли він відсутній;

г) за переїздом утворився затор, який змусив водія зупинитися на переїзді;

д) до переїзду в межах видимості наближається потяг (локомотив, дрезина).

Забороняється самовільно відкривати шлагбаум або об’їжджати його, а також об’їжджати транспортні засоби, які стоять перед переїздом, коли рух через нього заборонений.

Переїздити залізничну колію можна лише тоді, коли горить зелений сигнал і піднято шлагбаум.

Пішоходам не рекомендується стояти біля залізничних колій, коли проходить потяг. Експреси мчать із такою швидкістю, що можуть втягнути вас із струменем повітря або вдарити камінням, що викинуто з колії тим же повітряним потоком.

Для того, щоб не стати причиною дорожньо – транспортної пригоди та не отримати в ній травму, необхідно виконувати правила дорожнього руху. Їх дотримання – це ваша надійна безпека. 

 

 

 

  

    

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень