A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Державний навчальний заклад
"Малинський професійний ліцей"

ПОЛОЖЕННЯ учнівської ради "СВІТ", "Успіх"

Дата: 06.03.2025 16:29
Кількість переглядів: 4

Фото без опису

    1. Загальні положення

 

     1.1.Учнівське самоврядування – демократичне, добровільне, самодостатнє, творче об’єднання здобувачів професійно (професійно-технічної) освіти.

     1.2. Органи самоврядування базуються на демократичних засадах: усі здобувачі освіти можуть бути обраними й обирати своїх представників до органів учнівського самоврядування.

     1.3. Органи учнівського самоврядування користуються всебічною підтримкою і допомогою директора, заступників директора у вирішенні питань забезпечення документацією, приміщенням, обладнанням так коштами.

     1.4. Вищим органом учнівського самоврядування є збори здобувачів освіти  навчального закладу. У період між зборами вищим виконавчим органом учнівського самоврядування є Учнівська Рада (далі «Рада»).

Раду очолює голова ради, яка є членом педагогічної ради навчального закладу.

     1.5. Виконавчим органом учнівського самоврядування є:

     – адміністрація Учнівської Ради;

     – старостат;

     – активні лідери Ради.

     1.6. Органи учнівського самоврядування є незалежними від вимог релігій, політичних партій і рухів, працюють відповідно до своїх повноважень, що визначені цим Положенням.

     1.7. Структура учнівського самоврядування функціонує відповідно до Конституції України, Закону України «Про освіту», Закону України «Про професійну (професійно-технічну) освіту», Загальної декларації прав людини, Конвенції ООН про права дитини, Концепції виховання дітей та молоді у національній системі освіти, Статуту навчального закладу.

     1.8. Метою учнівського самоврядування є виявлення і реалізація творчих здібностей здобувачів освіти, формування кращих моральних якостей. У зв’язку з цим зростає роль учнівських колективів щодо залучення молоді в процес управління навчальним закладом.

 

2. Основні напрями діяльності

     2.1. Забезпечення виконання здобувачів освіти своїх обов’язків як здобувачів освіти  ліцею так  і громадянина.

     2.2. Сприяння навчальній, науковій, творчій та дозвільній діяльності.

                                                                                                                                

     2.3. Рішучий захист здобувачів освіти від будь-якої експлуатації, психологічного та фізичного тиску, дій адміністрації, викладачів, які порушують права або принижують їхню честь і гідність, зокрема, на захист недоторканості особистих речей, записів і паперів.

     2.4. Створення у кожній навчальній групі ліцею повноваженого органу учнівського самоврядування, атмосфери толерантності й колегіальності.

     2.5 Морально-етичне, екологічне та естетичне виховання молоді.

     2.6. Пропаганда здорового способу життя, запобігання вчиненню здобувачами освіти правопорушень, вживанню ними алкоголю, наркотиків тощо.

     2.7. Участь в охороні громадського порядку.

     2.8. Виховання національного патріотизму, потреби дотримуватися законодавства, моральних та етичних норм.

     2.9. Організація культурно-освітньої та туристсько – спортивної роботи.

     2.10. Залучення здобувачів освіти до безпосередньої участі у реалізації державної молодіжної політики.

 

                  3. Структура та організація роботи органів

                                 учнівського самоврядування    

     3.1. Учнівське самоврядування здійснює свою діяльність на рівні учнівської ліцейної групи, навчального закладу.

     3.2. Вищим органом учнівського самоврядування є збори здобувачів освіти.

     3.3. Виконавчими органами учнівського самоврядування є Учнівська Рада, що функціонують на рівні навчального закладу, спільно з гуртожитком;  старостати – на рівні курсів ліцею; актив групи – на рівні академічної групи здобувачів.

     3.4. На всіх рівнях органи учнівського самоврядування є виборними і формуються шляхом відкритого або таємного голосування.

     3.5. Головною структурною одиницею системи учнівського самоврядування є академічна група, яка обирає актив і делегує своїх представників на збори здобувачів згідно з визначеною квотою представництва.

     3.6. Старостат створюється для вирішення завдань, визначених основними напрямами діяльності учнівського самоврядування.

     3.7. Старостат виконує роль координатора учнівського самоврядування на відділенні, допомагає керівникам учнівських академічних груп втілювати нові форми та методи виховної роботи, визначає її основні напрями.

    

                                                                                                                    

    3.8. До Ради  входять представники з кожної академічної групи, старости груп, з числа яких обирають  заступника і прес-секретаря та голову контрольної комісії.

     3.9. Контрольна комісія діє відповідно до цього Положення, яке затверджується на зборах здобувачів.

     3.10. Контрольна комісія здійснює розпорядчі та контролюючі функції, проводить перевірки та ревізії діяльності Ради та не рідше одного разу на рік доповідає про результати перевірок зборам колективу здобувачів.

     3.11. У разі необхідності контрольна комісія може за власною ініціативою скликати збори колективу здобувачів освіти.

     3.12. Контрольна комісія обирається на зборах колективу здобувачів у кількості трьох осіб. Щорічно один член комісії поновлюється.

     3.13. Контрольна комісія підзвітна лише зборам колективу здобувачів освіти.

     3.14. Рада є важливим елементом удосконалення навчально-виховного процесу, спрямованим на зростання у молоді соціальної активності, ініціативи та відповідальності за доручену справу, гармонійного розвитку особистості, засвоєння ними навичок організатора, керівника.

     3.15. Головні завдання Ради – піднесення державної та суспільної вагомості навчання у вищому навчальному закладі, посилення його авторитету та престижу, вдосконалення професійної підготовки майбутніх фахівців, сприяння сумлінному виконанню здобувачів своїх обов’язків із одночасним захистом їх законних прав та інтересів.

     3.16. Діяльність Ради здійснюється з додержанням чинного законодавства, моральних та етичних норм.

     3.17. Старостою учнівської академічної групи може бути один з найактивніших здобувачів освіти, який відзначається високими моральними якостями, користується авторитетом і повагою у групі, має позитивний вплив на колектив групи та володіє організаторськими здібностями.

     3.18. Староста призначається на весь період навчання шляхом відкритого голосування серед здобувачів освіти групи. Звільнення старости може здійснюватися за власним бажанням, з ініціативи адміністрації або здобувач групи, якщо той не виконує належним чином покладені на нього обов’язки чи втратив моральне право бути офіційним лідером учнівського колективу.

     3.19. Засідання старостату проводяться щотижня, засідання Ради  – не рідше одного разу на місяць. Засідання вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин обраних до її складу членів.

     3.20. На засіданнях ведеться протокол, який підписується головою або заступником і секретарем.

 

 

                                                                                                               

                                                                                                                   

              4. Права членів учнівського самоврядування

 

     4.1 Здобувачі мають право бути обраними до органів учнівського самоврядування на рівні групи, відділення, навчального закладу на умовах, передбачених цим Положенням.

     4.2. Голова старостату входить до Ради ліцею.

     4.3. Голови органів учнівського самоврядування мають право апелювати за потреби до адміністрації навчального закладу, а також до державних органів управління освіти всіх рівнів із питань порушення прав учасників навчально-виховного процесу у випадках, коли ці питання не вирішуються на місцях.

   4.4. Члени старостату мають право:

   4.4.1. Представляти інтереси здобувачів освіти і здійснювати зв'язок з адміністрацією навчального закладу, викладацьким складом та батьківською громадою;

   4.4.2. Брати участь в обговоренні та вносити конструктивні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, форм і якості навчання, індивідуальних програм, позакласних заходів, дозвілля молоді;

   4.4.3. Бути проінформованими щодо рішення педагогічної ради з питань, що стосуються інтересів здобувачів;

   4.4.4. Створювати консультативну службу з кращих здобувачів освіти для індивідуальної допомоги товаришам у навчанні;

   4.4.5. Рекомендувати адміністрації навчального закладу кращих здобувачів для заохочення;

   4.4.6. Брати участь у добровільних об’єднаннях, асоціаціях тощо.

   4.5. Члени органів учнівського самоврядування для вирішення завдань, передбачених основними напрямами діяльності, мають право звертатися з пропозиціями і заявами до адміністрації навчального закладу, одержувати об’єктивну інформацію з питань, що відносяться до їх компетенції.

 

5. Обов’язки членів учнівського самоврядування

     5.1. Дотримуватися статуту, розпоряджень адміністрації навчального закладу з питань організації навчально-виховного процесу.                             

                                                                                                                  

     5.2. Допомагати впровадженню сучасних освітніх технологій у навчально-виховний процес.

     5.3. Вимагати дотримання етичних норм поведінки і моралі між здобувачами і викладачами, батьками і педагогічним складом ліцею.

     5.4. Особистим прикладом та настановами утверджувати повагу до принципів загальнолюдських чеснот – правди, справедливості, національного патріотизму, гуманізму, доброти, стриманості, працелюбства, поміркованості, інших доброчинностей.

     5.5. Староста призначається як представник групи  для організаційного забезпечення навчального процесу в учнівській  групі, управління учнівським колективом групи при залученні її до всіх офіційних заходів.

     5.6. Обов’язки старости учнівської академічної групи:

   5.6.1. Своєчасно інформувати здобувачів освіти про розпорядження, що доводяться до групи або окремих здобувачів через старосту від адміністрації, завідувача відділення, викладачів стосовно організації навчально-виховного процесу.

   5.6.2. Щоденно вести в групах відомість відвідування занять здобувачами освіти;

   5.6.3. Тримати на контролі причини відсутності здобувачів на заняттях;

   5.6.4. Своєчасно інформувати керівників групи, заступників директора про стан навчальної дисципліни в групі;

   5.6.5. Проводити індивідуальну роботу зі здобувачами групи відносно виконання вимог навчального плану, графіка навчального процесу та правил внутрішнього розпорядку освітнього закладу;

   5.6.6. Призначати на кожен день навчання чергового в групі;

  

 

6. Заключні положення

     6.1. Зміни та доповнення до цього Положення набувають чинності після прийняття їх загальними зборами здобувачів освіти і затвердження Радою учнівського самоврядування.

     6.2. Адміністрація навчального закладу може приймати рішення у зв’язку з порушенням цього Положення.

     6.3. Вирішення питань, що неврегульовані нормативними актами органів учнівського самоврядування, належать до компетенції учнівських рад всіх рівнів за погодженням зі Учнівською Радою навчального закладу.

 

 

                                                                                                                                              

    

 

                                                                                                                                   

                            

КЛЯТВА Здобувача професійної (професійно-технічної) освіти

 

     З почуттям великої пошани і вдячності до своїх батьків і вчителів приймаю звання здобувача професійної (професійно-технічної) освіти і з повним усвідомленням тих обов’язків, які покладає на мене це звання, урочисто клянусь:

     – пити живильну вологу з джерел знань та виховувати в собі риси свідомого громадянина України;

     –  бути дисциплінованим, чесним, порядним;

     – навчатися долати труднощі, бути наполегливим у досягненні мети;

     – шанувати в кожному особистість і ніколи не принижувати людську гідність, бути вірними учнівській дружбі;

     – оволодіти обраною професією так, щоб бути корисним своєму народові;

     – бути гостинним і шанобливим у ставленні до людей;

     – берегти добре ім’я, примножувати славні традиції рідного навчального закладу, не забувати свою альма-матер;

     – берегти та нічим не заплямовувати високе звання і гідність майбутнього робітника.             

 

 

                                        


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень